Strategie

Opleiding strategie

Leer succesvol managen

Wil je graag jouw kmo stap voor stap laten groeien en hiervoor een gerichte strategie opstellen? Of ben je mee verantwoordelijk voor de toekomst van een bedrijf of onderneming en wil je sterk onderbouwde beslissingen nemen? Dan is deze opleiding helemaal op jouw lijf geschreven!

Strategisch management is cruciaal voor elke onderneming. Deze opleiding brengt je op een erg heldere en begrijpbare manier de belangrijkste principes bij. Zo is deze opleiding zeer goed geschikt voor(toekomstige) managers en consultants.

Ook bedrijfsleiders van kleine tot middelgrote bedrijven met een oog op de toekomst doen er goed aan om deze opleiding te volgen. Tot slot is deze opleiding Strategisch Management ook bijzonder goed geschikt voor de jonge starter die zijn businessplan wil concretiseren en goed gewapend naar zijn bankier wil stappen. Kortom, een mooie toekomst is verzekerd

Inhoud

Deze opleiding omvat een routeplan voor het ontwikkelen van een werkbare bedrijfsstrategie. Dit routeplan beschrijft een stappenplan voor het bepalen van een strategie voor een onderneming of strategische bedrijfscel.

Strategisch management focust zich op het realiseren van langetermijndoelstellingen. Op die manier zorg je binnen jouw bedrijf voor een duidelijke visie en gerichte doelstellingen! Tijdens deze opleiding leer je hoe je de langetermijnplanning van een organisatie omzet in concrete acties. Je leert dan ook alles over de verschillende beleidsinstrumenten en gaat jouw ondernemingsstrategie bepalen, formuleren en implementeren.

Doelgroep

Deze opleiding is toegankelijk voor iedereen met een management- of bedrijfsleider functie. Ook voor wie zijn of haar kennis wil opfrissen is dit de ideale opleiding. De cursus strategie management is heel praktijkgericht. Je mag er zeker van zijn dat je op de hoogte wordt gebracht van de meest recente materie.

Onderwerpen

De cursus is vooral praktisch en gericht op de vaardigheden die we nodig hebben om goed te kunnen managen. Volgende topics komen aan bod:

  1. analyseren van de huidige strategie
  2. analyseren van de impact van de omgevingsfactoren
  3. ontwikkelen van de strategische alternatieve opties
  4. evalueren van de strategische alternatieve opties
  5. ontwikkelen van de strategische logica
  6. formuleren van de actie- en veranderplannen
  7. ontwikkelen van de missie, visie, doelstellingen, waarden en normen
  8. communiceren van de strategie (intern en extern)
  9. evalueren en bijsturen

Inclusief

9 sessies

cursus strategie management
deelnamecertificaat

Trainer: Eric Debacker

Zijn studies waren hoofdzakelijk economisch gericht met een diploma van Licentie in Handels- & Financiële wetenschappen, aangevuld met een MBA van de UCL, beiden met een specialiteit marketing.

In eerste instantie heeft hij succesvol functies bekleed in marketingfuncties bij gerenomeerde organisaties zoals Colruyt, Solvay, Confederatie Bouw. In een later stadium is zijn bedrevenheid geëvolueerd naar meer algemeen management gerichte functies waarbij de interesse in de mens meer en meer naar voren kwam. Als Business Unit Director en Vice President bij twee Amerikaanse multinationals gericht op bouwgerichte activiteiten (RPM en Chicago Metallic) kreeg hij de basistechnieken onder de knie van internationaal management.

De opgedane ervaring in deze grote bedrijven kon dan worden ingezet bij Vlaamse familiale KMO bedrijven waar hij, naast persoonlijke begeleiding van zaakvoerders, diverse strategische optimalisatie projecten heeft geïmplementeerd en met succes volbracht.

Kmo Portefeuille